Monday, March 1, 2010

Bebel Membebel.....

bismillahirahmanirahim.. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

errrmm... ku lebih seminggu ku tak masuk entri kan? errmm xde la ke'bz' an sangat.. tapi mungkin sebab xde apa2 perkara menarik yang berlaku kot... kehidupan dan rutin yang normal... bangun awal seawal kol 430 pagi ku dah terjaga.. golek2 kat katil dekat setengah jam.. payah la nak lepaskan ikatan tdur yang telah dibelanggu oleh syaitan ni.. mmg fasa nak bangkit bangun tdo tu yang amat payah sangat.. kadang2 dalam setengah jam tu, siap mimpi yang best2 lagi.. semua tu kerja syaitan.. sebab itu lah kita elok tdur dengan berwudhuk dan baca doa tdo dan baca juga doa bangun tdo ketika nak bangun dari tdo.. supaya Allah lindungi kita dari syaitan yang sentiasa membisikan bisikan yang selalu menyesatkan anak Adam...


ku biasala nak pk nak pakai baju apa ketika mandi.. ku biasanya akan pilih baju yang x payah gosok.... senang sarung je... kalu nak kena gosok, sebelum tdo ku dah gosok.. ku ni pemalas skit bab2 nak gosok baju ni.. sebab itu, baju aku semua jenis kain yang x kedut sangat.. tapi tudung tu kena la gosok kan.. eerrrmm inilah tabiat orang pompuan kan.... segalanya kena nampak cantik dan kemas kan.. kan kekemasan melambangkan keperibadian wanita.. cewah bermadah pujanggan pulak.. ku masih ingat pesanan sahabat baikku NOOR DALILA.. Dali pernah kata " kita ni sebagai wanita (perempuan) kena jaga penampilan walaupun hanya nak ke kedai depan umah. Pakaian kena lengkap, tutup aurat.Selagi kita jaga semua perkara2 itu, insyaallah kehidupan akan sempurna.. Ia kena bermula dengan latihan.. Practice Make Perfect, right?


errrrmmm apa yang aku membebel ni.. walaupun aku membebel, setiap perenggan diatas mempunyai isi untuk dihayati.. k la dah terkuap2 dari tadi.. ku janji next entry mesti BAIK PUNYA!!!!

wasalam

No comments:

Post a Comment