Tuesday, April 20, 2010

TiK tOk tIk ToK - Menghitung Hari

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh



Sebelum ku bercerita lebih lanjut, mari kita hayati lirik lagu Menghitung Hari Dari Kris Dayanti (KD):

Menghitung hariDetik demi detik
Masa kunanti apakan ada
Jalan cerita kisah yang panjang
Menghitung hari


Padamkan saja kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis


Pergi saja cintamu pergi
Bilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diri ku kini sendiri

Oh...
Pergi saja cintamu
pergiBilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diri ku kini sendiri
Diri ku kini sendiri...



actually, lirik lagu diatas xde kena mengena dengan hari yang aku hitungkan.. ku saje je insert/copy lagu tu sebab tajuknya kebetulan sama dengan diri aku yang sedang menghitung hari.. eerrrmmm, agak2 sebab apa ek aku menghitung hari.. errrmm sebab 24 April ni ku akan tau apa keputusan sama ada positive atau negatif dari si dia..


si dia?

siapa si dia?

nak tau lanjut rujuk entri sebelum ni.....




aku kena tabahkan hati dengan segala keputusan yang bakal aku terima.. rasa nervous mengalahkan gelisah masa nak amik keputusan SPM pulak.. ye lah ini bab masa depan.. aku dah x nak buang masa.. lagipun aku tau apa yang aku nak semasa hayat ku masih ada ni..

lagipun umur aku dah banyak, bulan jun ni dah nak masuk fasa kedua separuh abad hidup di dunia ni.. sesekali lepas solat, waktu muhasabah diri terkenang juga, apa bekalan yang telah ku sediakan untuk menghadapi hari pembalasan nanti.. rasanya iman masih lemah, setiap hari ada saja dosa yang ku lakukan, walaupun telah acap kali memohon keampunan kepada ALLAH SWT. tapi hati ni, jiwa ni, badan anggota badan ni masih lagi melakukan dosa.. berjujuran air mata mengenangkan dosa-dosa lalu.. YA ALLAH, aku yakin rahmat keampunan MU terlalu luas, selagi aku tetap naik saksi bahawa TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH, dan NABI MUHAMMAD PESURUH ALLAH, aku yakin KAU LAH MAHA PENERIMA TAUBAT.


aku selalu bertanya: apakah pengakhiran penantian ku selama ini akan terbalas dengan jawapan yang positif atau pun sebaliknya.. apa2 pun aku telah cuba sedaya upaya bagi mendapatkan jawapannya.. dan bagi aku: aku telah ada jawapannya. dan aku mohon agar ALLAH restui jawapan dan keputusan yang aku ambil. dan semoga keputusan yang aku ambil ni seiring dengan kehendak agama dan tidak bercanggah apa2 pun dengan syariat ALLAH. aku akan tetap menunggu walaupun hingga ke akhir nafas ku, dan semoga mayatku/jenazah ku dalam keadaan baik atau mati dalam husnul khatimah la, walaupun dalam keadaan ku menunggu. tapi rasanya ketika itu (dan nazak) aku dah x pk pasal apa yang ku tunggu kot, sebab masa itu, aku akan terfikir tentang malaikat mungkar dan nakir yang akan bertanya soalan2 cepu emas pada ku.. yang telah lama aku tahu jawapannya, akan tetapi hanya iman sahaja yang akan menjawab nya..



TIK ..TOK.. TIK.. TOK masa terus berjalan, tapi aku masih lagi di sini, menulis blog ni.. kejap lagi prof zaleha pun masuk, aku masih lagi menghadap pc menulis blog ni.. sama sama kita doakan agar aku dapat jawapa yang positif darinya ek.. aku dah lama nak tukar status hidup aku ni, semua orang tau kan aku ni cepat jemu dan bosan dengan kehidupan aku yang macam ni, apa2 pun aku redha dan berserah pada qada' dan qadar ALLAH. sebab aku org muslim yang wajib percaya pada rukun iman yang ke5 ni..


wasalam

No comments:

Post a Comment