Sunday, May 22, 2011

Ujian ALLLAH Datang Lagi


Bismillahirahmanirahim...
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..







Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pengasih Maha Penyayang..


Dengan perasaan yang bercampur baur.. geram, sedih, kecewa dan beremosi.... pelbagai emosi yang ada datang hati ini... pelbagai masalah yang di hadapi ini... asyik2 bincang benda yang sama.. dari start aku keje lagi, start abah aku buat hal nak kawin lagi, kitorang adik beradik jadi huru hara... asyik bergaduh, tinggi tinggi suara..


aduh, pening2...... aku pun x faham la apa yg buat abah terdesak sangat nak kawin.. mak x sampai setahun pun pergi meninggalkan kitorang, baru 10 bulan.. kenangan ngan mak ni makin segar. x lupa apa2 pun malah makin segar sebab aku selalu mimpi mak..


semua hubungan ngan sepupu sepupu semua jadi huru hara... perkara macam ni kalau setel pun x mungkin elok macam dulu. kalau baik pun makan beberapa tahun..


mungkin orang kata ada hikmah yang tersembunyi.. Allah Maha Berkuasa menentukan segala2nya.. Ya Allah, kirimkanlah kembali kebahagiaan seperti dulu.. berilah kerahmatan buat kami sekeluarga...


apa2 pun aku redha dengan Ujian ALLAH ini..

~wasalam~

p/s: takziah buat mangsa tragedi runtuhan di Hulu Langat yang menimpa rumah anak-anak yatim.. Semoga ALLAH menempatkan mereka mereka yang di uji ALLAH di Syurga ALLAH di disisi orang orang mukmin.

No comments:

Post a Comment