Sunday, May 15, 2011

Gugurnya Khalifah Allah


Firman ALLAH dalam Surah Al- An'aam ayat 61 yang bermaksud
" Dan Dialah yang mempunyai kekuasaan tertinggi di atas semua hamba-Nya, dan diutus-Nya kepadamu malaikat-malaikat penjaga, sehingga apabila datang kematian kepada salah seorang di antara kamu, ia diwafatkan oleh malaikat-malaikat Kami, dan malaikat-malaikat Kami itu tidak melalaikan kewajibannya".
Benarlah kata kata Allah Yang Maha Agung.

Apabila telah sampai waktu perjanjian antara ALLAH dan manusia, malaikat Izrail akan menjalankan tugaskan sebagai pencabut nyawa setiap manusia, tidak akan tertangguh walau sesaat waktu. dalam apa jua keadaan manusia pun ketika itu samada sedang berehat rehat, sedang mandi, sedang makan, sedang tidur.., sedang terlantar sakit hatta sedang berhubungan intim dengan pasangan. Jika telah sampai waktu nya, kematian pasti tetap akan berlaku..
Wamakaru wamakarallah (manusia ada perancangan dan ALLAH jua ada perancangan).

Tanggal 13 Mei 2011, Jumaat 11.30 malam ketika kebanyakan rakyat Malaysia sedang menonton Maharajalawak (mesti tgk punya-xyah tipu la).. ketika itu abang ngah sedang bertarung dengan sakaratul maut di Hospital Sg. Buloh.. terlantar sakit dan koma sejak 11 mei 2011 akibat kencing manis yang sentiasa berubah2 nilainya. akhirnya setelah tiba janjinya, abang ngah pergi dengan tenang meninggalkan isterinya dan dua anak2 yang masih menuntut di universiti.

kurang 3 hari tok cukupkan 10 bulan pemergian arwah mak ku, 10 bulan 1/2 pemergian arwah Kak Yong, kali ni janji Allah itu pasti, Abang Ngah pula pulang menemui ALLAH. Tuhan pencipta sekalian Alam. permergian arwah abang ngah mengapit kedudukan perginya arwah mak dan arwah yong. Arwah mak diapit oleh 2 anak saudaranya yang paling mak sayang. dimulai dengan arwah Kak Yong, arwah Mak di tengah2 , disusuli dengan arwah Abang Ngah.. Ya ALLAH, sesungguhnya pemergian ketiga2 insan yang kami semua sayang sangat menginsafkan kami.. Sesunggunya Hanya ALLAH Yang Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui segalanya..

Mati itu rahsia ALLAH. Tiada siapa pun yang mengetahui ajal setiap manusia. sekiranya manusia tu tahu, memang tak cukup iman lah manusia tu.. dan Sesungguhnya Manusia Yang Bijak adalah Manusia Yang Mengingati Mati dan Manusia yang Paling Bijak adalah Manusia Yang Mempersiapkan Diri dengan Amal Kebajikan Bersedia Untuk Mati.

YA ALLAH, berikan lah kerahmatan Roh buat Arwah Ibu ku Hajjah Sainah Bt Mat Isa, Arwah Kakak ku Azlina Bt Hj Saian, Arwah Kakak Sepupu ku Aminah Bt Dahlan, Arwah Abg sepupuku Ismail B Dahlan dan semua kaum keluarga, sanak saudara ku yang telah menemuiMU YA ALLAH. Tempatkan mereka di syurga MU yang abadi dan ampunkan dosa-dosa mereka.. Aku juga pasti suatu hari akan menyusuli mereka. berikan aku kesempatan tuk pulang menemuiMU dengan bekalan Pahala dan amalan kebajikan yang baik. AMIN

~wasalam~

No comments:

Post a Comment