Wednesday, December 15, 2010

Tahniah atas Kemenangan.. Teruskan Perjuangan

Bismillahirahmanirahim... Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


alhamdullilah, syukur atas segala nikmat yang telah dikurniakan ALLAH buat kita semua di muka bumi Malaysia yang aman dan sejahtera ni..


malam tadi dengan santai nya aku adik beradik syok semangat giler menonton perlawanan bola Malaysia VS Vietnam kat saluran astro sport 813. terjerit2 macam org mabuk kitrg masa perlawanan tersebut. aku mmg peminat bola sepak tempatan especially kalau selangor yang lawan. mmg aku semangat gile. husna yang kecik tu pun x tdo sebab nak sama2 jerit gol ngan aku. siap tanya "ateh, bile nak jerit gol ni?" ku sengih je..


perlawanan semalam seimbang dengan kedua dua team sama2 berjuang mati matian.. yg aku x boleh lupa penjaga gol Vietnam yang hebat giler berlakon kesakitan masa Malaysia lawan Vietnam di Sukan SEA tahun lepas kalau x silap. Yang Malaysia dapat Gold Medal tu. dan muka penjaga gol Vietnam ni macam muka seseorang yg sangat familiar.heheeheh.. ku x tau kenapa, mana2 perlawanan bola sepak, aku mesti pay attention pada penjaga gol sebab bagi aku penjaga gol adalah org yg paling nervous dalam setiap perlawanan. silly mistake yg penjaga gol buat, akibatnya mungkin akan buat team tu kalah teruk. penjaga gol yang ku minat (tapi Malaysia la) ialah Helmi Heliza (penjaga gol kedah), Hamsani (penjaga gol Selangor), Sharbinie Alawi (penjaga gol Terengganu) dan Khairul Fahmi (penjaga gol Kelantan).


apa2 pun tahniah atas kemenangan pasukan kebangsaan kepada pasukan Vietnam tok piala AFF Suzuki. rasanya 1 malaysia dah tau kan Malaysia menang 2-0 jaringan 2 kali oleh Safee Sali.. kali ni Safee dah x nervous lagi. dan Khairul Fahmi dengan aksi nya yang cukup cemerlang. tangkap bola cekap, bola x muntah.. siapa kata Malaysia x bagus dalam sukan Bola Sepak.. ramai legend ikon Bola Sepak Asia org Malaysia... kita tunggu dan lihat perlawanan balas Malaysia VS Vietnam sabtu ni tau.. doakan2 lah semoga Malaysia cipta sejarah sekali lagi.. Malaysia Boleh!!!


sekian dari ku,
peminat bola sepak tempatan (Berjuang lah hingga ke akhirnya)
~wasalam~

No comments:

Post a Comment