Wednesday, October 16, 2013

Salam AidilAdha 1434H

bismillahirahmanirahim... Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Salam Aidil Adha buat semua


Daging-daging dan darah qurban itu sekali-kali tidak dapat mencapai Allah, tetapi ketakwaan dari kamulah yang dapat mencapainya. Demikianlah Allah telah menundukkannya untuk kamu supaya kamu mengagungkan Allah terhadap hidayah-Nya kepada kamu. Dan berilah kabar gembira kepada orang-orang yang berbuat baik (QS. Al Hajj [22] : 37).

 

Semalam lepas solat sunat aidiladha di masjid, ku sekeluarga berkumpul di rumah Abg Sham untuk menyempurnakan majlis qurban.. Asalnya, kami dengan sepupu2 ku berkongsi beli seekor lembu, tetapi kelmarin kak yati nasi lemak dan keluarganya sumbang seekor lagi lembu untuk di qurbankan. alhamdullilah, majlis berjalan dengan lancar, cuma ada 1 baris jalan 1 terlepas pandang x dapat agihan qurban. xpe, Cikgu usop berjanji untuk ganti dengan pemberian agihan daging qurban di majlis qurban di tanjung siam hari ini. 


    

inilah wajah wajah yang bersedia berkhidmat untuk majlis qurban semalam. ukhuwah dan persaudaraan sangat dituntut membuktikan bahawa susah senang sama di kongsi...


in sha allah, semoga allah menerima ibadat kita dan memberikan ganjaran pahala. Marilah kita sama sama berazam untuk ihlaskan hati dalam majlis qurban ini. ku dan adik beradik berazam untuk setiap tahun berqurban, dengan niat supaya dapat membantu mereka2 yang tidak berkemampuan. dan agar ibadat ini menjadi contoh kepada anak anak saudara ku Nurul, Husna, Sofia dan Adib Luqman.

sekian, wasalam

No comments:

Post a Comment